Als uw woning is verhuurd door Expat & Property management kunt u er voor kiezen om het beheer van de woning uit te besteden aan Expat en Property Management. We bieden twee varianten beheer.
Bij technisch beheer neemt de huurder contact op met het kantoor om onderhoudswerkzaamheden en/of urgente mankementen door te geven. Wij zijn 24 uur per dag 7 dagen per week bereikbaar voor urgente onderhoudsklachten zoals een verstopt toilet, overstroming door hevige regenval of een CV ketel die het niet meer doet. Andere ongemakken zoals een doucheput die verstopt zit of een vaatwasser die een storing geeft worden op weekdagen opgelost.
De werkzaamheden welke onder het technisch beheer vallen zijn:
- Advies over de afwerking en het opleverniveau van het te verhuren object, bij gemeubileerde verhuur ook over de aanschaf van nog ontbrekende inventarisatie;
- Bij verhuurmutaties wordt het verhuurde object gecontroleerd, zodat schade direct door ons kan worden geclaimd bij de vertrekkende huurder;
- Bijzondere gebeurtenissen die schade aan het onroerend goed (kunnen) veroorzaken, zoals brand, explosies, inbraak, storm en wateroverlast, worden na constatering gemeld aan de opdrachtgever, met een advies over de afwikkeling daarvan;
- Het namens de opdrachtgever verstrekken van onderhoudsopdrachten. Bij spoedeisende zaken en bij kleine onderhoudszaken (tot € 250,-) wordt direct opgetreden. Bij groter onderhoud wordt eerst toestemming van de Opdrachtgever gevraagd. Desgewenst worden er meerdere offertes vergeleken (max. 2). De werkzaamheden worden door ons gecontroleerd.
Bij administratief beheer zorgen we naast de technische aspecten ook voor de financiën, het innen van de huurpenningen, energie, water, tv en internet en de gemeentelijke belastingen. De werkzaamheden welke onder het financieel/ administratief beheer vallen zijn:
- Verzorgen en verwerken van alle inkomsten en betalingen;
- De ontvangen huur doorstorten tijdens de desbetreffende huurmaand naar de verhuurder, waarmee gemaakte onderhoudskosten- en beheerskosten direct worden verrekend;
- Wij bewaken een correcte betaling van alle door de huurder verschuldigde bedragen;
- Bij achterstand ontvangt u advies over de noodzaak van juridische bijstand voor het innen van de achterstallige betalingen. Wij zorgen desgewenst voor incasso, zo nodig met behulp van een incassobureau;
- Het innen, bewaken en retourneren van de waarborgsommen;
- U ontvangt per kwartaal een helder overzicht van de inkomsten en uitgaven;
- Het verzamelen, bijhouden en archiveren van gegevens van uw huurder(s);
- Bijhouden en up-to-date houden van alle gegevens over de woning;
- Opzeggingen of verlengingen van de huurperiode in de administratie verwerken en u tijdig op de hoogte brengen;
- Communicatie tussen alle betrokken partijen;
- Verzenden van herinneringen, aanmaningen en ingebrekestellingen inzake achterstallige bedragen;
- Uw huurder tijdig schriftelijk op de hoogte stellen en doorvoeren van de jaarlijkse Huurprijsindexering / verhoging
U bent zelf in het buitenland, tijdsverschil, bereikbaarheid en onderstaande punten.
U vindt het leuk om te beleggen in vastgoed maar u vindt het niet leuk om in het weekend achter een loodgieter aan te gaan.
Verschillende culturen hebben verschillende manieren van communiceren, u besteed het liever uit.
Expat & Property Management – your partner in property management